نقشه کلمات کلیدی چیست؟

نقشه کلمات کلیدی چیست؟

در ساده ترین شکل، نقشه کلمات کلیدی (کیورد مپینگ) چارچوبی برای کلمات کلیدی است که شما انتخاب کرده اید و ساختار سایت شما را نشان می دهد. هدف نهایی نقشه کلید واژه ها این است که به شما در کشف کلمات کلیدی، محتوا و ایجاد صفحات جدید برای جذب ترافیک بیشتر کمک کند.

گوگل وب سایت شما را رتبه بندی نمی کند، بلکه در عوض هر صفحه یا URL را به صورت جداگانه رتبه بندی می کند. این بدان معناست که هر صفحه در سایت شما باید برای مجموعه ای از کلمات کلیدی بهینه سازی شود تا به رتبه دلخواه شما برسد. هنگامی که کلمات کلیدی خود را انتخاب میکنید یا اصطلاحا آنها را نقشه میکنید، معمولاً یک کلمه کلیدی اصلی و سپس یک سری کوئری های مرتبط یا کلمات کلیدی LSI خواهید داشت که کلمه کلیدی اصلی را حمایت میکنند.

برای هر کدام از این کوئری ها و اصطلاحات باید یک صفحه جدا در نظر گرفته شود که برای آن کلمه کلیدی بهینه شده باشد. گوگل با بررسی ارتباط تمام این کلید واژه ها، نه تنها به آن صفحات رتبه می دهد بلکه رتبه لندینگ پیجی که برای کلمه کلیدی اصلی بهینه شده است را بهبود ارتقا خواهد داد.

چرا نقشه کلمات کلیدی در سئو ضروری است؟

مانند سایر موارد مربوط به بازاریابی، اگر از قبل استراتژی خود را برنامه ریزی کنید نتایج بهتری خواهید گرفت. اکنون گوگل قصد کاربر از جستجو یا search intent را در اولویت قرار می دهد، به این معنی که هدف این موتور جستجو این است که به خواسته های کاربران خود پاسخ بدهند. بنابراین این الگوریتم به گونه ای طراحی شده است که کلمات کلیدی و اصطلاحات مرتبط را بررسی کرده و معنی پشت آنها را مشخص کند. اگر تکنیک نقشه کلمات کلیدی را پیاده سازی نکنید، بازدیدکنندگان اشتباهی را به صفحه خود جذب خواهید کرد که احتمالاً نرخ پرش سایت نیز افزایش پیدا میکند.

یکی دیگر از دلایل توجه نقشه کلمات کلیدی، اجتناب از کنیبالیزیشن است. اینکه چند صفحه از سایت شما به ازای کلمات کلیدی مهم رتبه خوبی داشته باشند، بسیار خوب است اما قطعا شما نمی خواهید که صفحات داخلی تان با یکدیگر رقابت کنند. استراتژی نقشه کلمات کلیدی شما همچنین هنگام تولید محتوا برای وبلاگ شما جهت درستی به تیم محتوایی شما میدهد.

چگونه استراتژی نقشه کلمات کلیدی را پیاده سازی کنیم؟

صفحات مهم وب سایت خود را مشخص کنید

از آنجایی که نقشه کلمات کلیدی به طور مستقیم با ساختار سایت در ارتباط است، پس در ابتدا باید صفحات هدف یا در اصطلاح لندینگ پیج های خود را مشخص کنید. صفحات فرود یا لندینگ صفحاتی هستند که کاربران با جستجوی یک کلمه یا عبارت کلیدی، به سایت شما هدایت می شوند. برای شناخت مهم ترین صفحات و کلمات کلیدی می توانید از ابزارهای سئو و داده های گوگل آنالیتیکس استفاده نمایید.

از یک کوئری برای شناسایی مجموعه بزرگتری از کلمات کلیدی شروع کنید

هدف شما در این مرحله پیاده سازی نقشه کلمات کلیدی این است که تا حد ممکن کلید واژه هایی را که می خواهید سایت شما برای آن در صفحه نتایج جستجو جمع آوری کنید. تنها کلمات کلیدی هدف خود را در نظر نگیرید، بلکه باید خارج از ساختار سایت خود را در نظر بگیرید و کلمات و عباراتی که رقبای شما برای بهبود سئو سایت خود از آنها استفاده میکنند را شناسایی کنید. تصویر زیر 9 عبارت مرتبط “سئو” که بیشترین جستجو را داشته اند نشان میدهد.

کلمات کلیدی که به یک سوال پاسخ میدهند را گروه بندی کنید

هنگامی که مجموعه ای از کلمات کلیدی خود را تهیه کردید، کار بعدی که باید برای چیدن نقشه کلمات کلیدی انجام دهید این است که در مورد هدف جستجوگر فکر کنید، هدف این است که کلمات کلیدی را که به همان سوال پاسخ می دهند، جمع آوری کنید، مثلا در مثال بالا دو کلمه اول و عبارت seo” چیست” به سئو بسیار نزدیک هستند و سوال کاربر را پاسخ میدهند، پس باید در یک گروه قرار بگیرند. کلمه خرید بک لینک و بک لینک نیز در یک گروه قرار میگیرند.

بر اساس این کلمات، صفحه های جدید ایجاد کنید

هنگامی که کلمات کلیدی را در یک دسته قرار داده اید، باید بر روی استفاده از کلمات کلیدی مرتبط برای تجسم ساختار سایت و صفحات بالقوه خود تمرکز کنید. در ادامه مثال سئو زیرشاخه هایی را بر اساس گروه های سه یا چند کلمه ای کلیدی ایجاد کنید، مثلا عبارات “آموزش سئو در وردپرس” و “آموزش سئو برای افراد مبتدی”. این به شما کمک می کند تا یک مسیر منطقی طراحی کنید که هم برای کاربران و هم برای موتور جستجو مناسب باشد و در نهایت شانس رتبه بندی شما برای این کلمات کلیدی را افزایش می دهد. حال به کمک ابزارهای سئو، میزان سرچ و سختی این عبارات را پیدا کرده و برای خود دسته بندی کنید.

یکی از بهترین چیزها در مورد نقشه کلمات کلیدی این است که شما را مجبور می کند که به ارتباط صفحات سایت خود فکر کنید. نقشه کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا کدام کلمات باید در یک مقاله یا صفحه باشند یا اینکه کلماتی که سختی (KEYWORD DIFFICULTY) بالاتری دارند، باید یک صفحه و یک URL جدا به آنها اختصاص داده شود.

ساختار درختی برای محتواهای خود ایجاد کنید.

ریشه درخت، کلمه کلیدی اصلی است و هر کدام از زیرشاخه ها باید با محتوای باکیفیت پر کنید. به عنوان مثال “سئو چیست” کلمه کلیدی اصلی و صفحه آن، صفحه هدف ما می باشد، در نتیجه باید در اولویت اول قرار بگیرد، سپس کوئری های دیگری که با کمک نقشه کلمات کلیدی به دست آورده اید را با توجه به میزان سرچ ارگانیک اولویت بندی کرده و برای آنها صفحه ایجاد کرده و داخل آنها محتواهای با کیفیتی قرار دهید تا نیازهای کاربران را برطرف کند.

نقشه کلمات کلیدی هنوز تمام نشده است!

پس از اتمام keyword mapping و ساخت صفحات بهینه، یک تقویم محتوایی برای خود بسازید تا زمان های خاصی را برای تولید و آپدیت محتوای صفحات تعیین کنید. اهداف و کوئری هایی را که قبلاً هدف قرار نداده اید جستجو کنید و به دنبال سوالاتی از کاربران باشید که هنوز به آنها پاسخ نداده اید

چه کلماتی را باید در تکنیک نقشه کلمات کلیدی به کار ببریم؟

اگر میخواهید که تکنیک نقشه کلمات کلیدی برای سئو سایت شما تاثیر مثبت داشته باشد باید بهترین کلمات و عبارات کلیدی را گلچین کنید. موارد زیر را باید در فرآیند نقشه کلمات کلیدی در نظر بگیرید:

میزان جستجوی ماهیانه: این عدد برآوردی از میانگین جستجوهای ماهانه یک کلمه کلیدی خاص را در اختیار شما قرار می دهد. با این عدد می توانید میزان ترافیکی که یک صفحه می تواند داشته باشد را پیش بینی کنید.

کلمات کلیدی long tail: تمرکز و یافتن عبارات دم دراز (long tail) در فرآیند نقشه کلمات کلیدی می تواند کمی طولانی و طاقت فرسا باشد اما مطمئنا در صورت تولید محتوای با کیفیت درباره این عبارات، می توانید خیلی سریع رتبه بگیرید.

سختی کلمات کلیدی: عدد keyword difficulty به شما این ایده را می دهد که چقدر باید برای رتبه بندی یک کلمه کلیدی خاص بر اساس وضعیت فعلی وب سایت خود تلاش کنید. به طور معمول، کلمات کلیدی اصلی دارای دشواری بسیار بالاتری نسبت به کلمات کلیدی long tail هستند، بنابراین هرچه واژه های بیشتری را مشخص کنید، فرآیند نقشه کلمات کلیدی راحت تر می شود.

ارتباط واژه ها: ارتباط در فرآیند نقشه کلمات کلیدی بسیار مهم است. دلیل این امر این است که موتورهای جستجو دائماً در تلاش هستند تا بالاترین کیفیت و مرتبط ترین مطالب را به کاربران ارائه دهند. ارتباط همچنین هنگام رتبه بندی صفحات وب سایت شما در صفحه اول گوگل بسیار مهم است.

مفید بودن کلمات: میزان مفید بودن کلمات و محتوا یک عدد نیست، بلکه این یک تجربه کاربری در سئو میباشد. با به روز رسانی پس از به روز رسانی الگوریتم های گوگل، search intent اهمیت بسیار زیادی یافته است. یعنی معیار رتبه بندی گوگل نه تنها مرتبط بودن محتوا به کوئری کاربر است، بلکه میزان مفید بودن و با کیفیت بودن محتوا نیز اهمیت زیادی دارد. به این فکر کنید که محتوای شما چگونه به سوال کاربر پاسخ می دهد یا به او در حل مشکل کمک می کند. به این ترتیب، تکنیک نقشه کلمات کلیدی به خوبی گیاده سازی می شود و همین طور نرخ پرش نیز به طرز قابل توجهی کاهش میابد.

رقبا: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در تحقیق کلمات کلیدی و keyword mapping انجام داد، تحلیل کلمات کلیدی رقباست. شما می توانید با ابزارهایی مانند ahrefs و moz برای بررسی کلیدواژه های رقبای خود استفاده کنید و کوئری هایی که آنها رتبه گرفته اند را در نقشه کلمات کلیدی خود قرار دهید.

سئومن به عنوان تنها مرکز تخصصی سئو در اصفهان و تنها دارنده گواهینامه های تخصصی گوگل دیجیتال گاراژ و گوگل دیسپلی اد در اصفهان شناخته می شود . مجموعه سئومن کاملاً متخصص در زمینه های : سئو در اصفهان ، آموزش سئو در اصفهان ، طراحی سایت در اصفهان ، آموزش طراحی سایت در اصفهان ، آموزش گوگل آنالیتیکس در اصفهان ، آموزش اینستاگرام در اصفهان ، آموزش گوگل تگ منیجر در اصفهان ، آموزش Html در اصفهان ، آموزش css در اصفهان تخصصی مشغول به کار می باشد .

پیام بگذارید

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

در خبرنامه سایت ما عضو شوید

برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها ، تبلیغات و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ثبت نام کنید.
خیر، متشکر
X